29
NOV
19:00
Zaključni koncert cikla Preprosti komadi za zapletene čase
November 29, 2021 at 19:00 to November 29, 2021 at 20:00
Dvorana Lucijana Marije Škerjanca na Konzervatoriju za glasbo in balet Ljubljana
Spoštovane in spoštovani,
v ponedeljek, 29. novembra 2021, vas ob 19h prijazno vabimo v dvorano Lucijana Marije Škerjanca na Konzervatoriju za glasbo in balet Ljubljana na zaključni koncert cikla Preprosti komadi za zapletene čase. Nastopili bodo Pihalni orkester Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana z dirigentom Andrejem Zupanom in
Vasko Atanasovski – alt, sopran saksofon
Victoria Pfeil (AT) – alt, sopran, bariton saksofon
Boštjan Gombač – klarinet, kontrabas klarinet
Aleš Rendla – bobni
Zaključni koncert cikla Preprosti komadi za zapletene čase je obenem tudi sklepni koncertni dogodek obeleževanja 40. obletnice delovanja ZRC SAZU »Umetnost znanosti« ter redni letni koncert pihalnega orkestra KGBL.
Koncert si bo mogoče v živo ogledati tudi na ZRC YouTube kanalu:
https://www.youtube.com/watch?v=7geNu2r4L_A
Skladatelj in harmonikar Bratko Bibič je ob tej priložnosti prepustil prostor orkestrskega zvoka harmonike skupnemu zvenenju mnoštva aerofonov, ki v družbi ideofonov tvorijo pihalni orkester. S sodelavci, avtorji/instrumentalisti Vaskom Atanasovskim, mlado avstrijsko skladateljico in saksofonistko Victorio Pfeil, klarinetistom Boštjanom Gombačem in dirigentom Andrejem Zupanom je zasnoval koncertni program, ki v sozvočju z njihovim značilnim ustvarjanjem vključuje predvsem avtorske skladbe, v katerih povezujejo in razvezujejo raznovrstne historične in sodobne glasbene sloge, zvrsti in metode v skupni igri s sekcijami in celotnim pihalnim orkestrom konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.
Gostujoči glasbeniki in solisti bodo skupaj z orkestrom izvedli skladbe Bratka Bibiča iz njegovega opusa Preprosti komadi za zapletene čase v priredbi za pihalni orkester Vaska Atanasovskega, ki bo prispeval tudi svojo avtorsko skladbo, dve skladbi za saksofonski oktet & klarinet(e) izpod peresa Victorie Pfeil, orkester pa bo odigral dve skladbi po izboru dirigenta:
Lars' Twinkle (at Leo, Bob & Tom)/Larsov pomežik (Leu, Bobu & Tomu) (B. Bibič, prir. V. Atanasovski)
Ballcanescu (a la Bratok) (B. Bibič, prir. V. Atanasovski)
Starogradska. Od mraka do zore (B. Bibič, prir. V Atanasovski)
Triumverrat. Ein original Obermadley (B. Bibič, prir. V Atanasovski)
Šackamra. Aus der Schatzkammer des Unbewussten/Iz zakladnice nezavednega (B. Bibič, prir. V. Atanasovski)
Uberleitung (V. Pfeil)
Lago lago (V. Pfeil)
Midnight 3 (V. Atanasovski)
Cirque du soleil (René Dupéré/Benoit Jutras, prir. Victor Lopez)
1. Alegria, 2. Alone , 3. O, 4. Kunya Sobé
Earthdance (Michael Sweeney)
O avtorjih/ci in izvajalci/ki
Pihalni orkester KGBL OE SGŠ, pod vodstvom dirigenta Andreja Zupana, združuje mlade glasbenike, dijake Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, od katerih so mnogi nagrajenci nacionalnih in mednarodnih tekmovanj. Orkester izvaja dela iz klasičnega repertoarja za pihalni orkester in priredbe skladb različnih žanrov. Temelj kvalitete ansambla predstavlja sistematično delo z mladimi glasbeniki, ki skozi šolanje nabirajo in bogatijo svoje glasbeno znanje. Dobro delovanje orkestra se kaže v številnih koncertih po Sloveniji in gostovanjih po drugih državah (Grčija, Srbija, Severna Makedonija). Leta 2018 je izšla njihova zgoščenka Zgodbe iz vesolja.
Bratko Bibič (r. 1957, Ljubljana) je na domači in (večinoma) mednarodni glasbeni sceni »drugačne glasbe« dejaven že pol stoletja. »Der Balg-Beisser«, »Zwiderwurz«, »Zertrümmerer« ali »Ober-Madley«, kot ga je poimenovala glasbena kritika nemškega govornega prostora, velja za enega od pionirjev emancipacije harmonike iz steznika glasbenih stereotipov od 70. let 20. stoletja naprej. V svojih skladbah povezuje odprt prostor med t.i. svetovno glasbo, minimalizmom, improvizacijo in avantgardo z izrazito melodičnostjo, nenadnimi vpadi disharmonij in pustolovskimi ritmičnimi preobrati, izhajajočimi iz zanj značilne »filmične pripovednosti«. »Preprosto in kompleksno, resno in humorno, premišljeno in norčavo« glasbo je ustvarjal ali jo še vedno s skupinami Begnagrad (SI/YU 1976 - 1983), Nimal (SI, CH, USA 1987 - 1991), Accordion Tribe (SI, SF, S, AT, USA 1996 - 2010), The Madleys (SI 1995 – 2015), Otto Lechner & Die Wiener Ziehharmoniker (AT, SI 2009 -), Bratko Bibič & Dedley Woodleybears (AT, CZ, SI 2015-).
S temi skupinami in solistično, v duetih in/ali kolektivnih ad hoc projektih je avtorsko koncertiral večinoma v Zahodni Evropi, tudi v ZDA, Kanadi in Indiji, po nadvse raznolikih prizoriščih, od klubskega undergrounda in alternativnih koncertnih dvoran do uglednih mednarodnih festivalov in kulturnih ustanov (Knitting Factory, Town Hall - New York City, Chicago Symphony Orchestra Center, WDR Große Sendessaal Köln, Wiener Konzerthaus - Mozartsaal, Bruckner Haus Linz, Luxmebourg Philharmonie, Kultur- und Kongress–Zentrum Luzern, Palace of Arts Budimpešta, Kölner Philharmonie, Bimhuis Amsterdam, MIDEM Cannes, Cankarjev dom (10x, prvič 1982, nazadnje 2017) itd.).
Bibičeva avtorska glasba je zabeležena na osemnajstih (prvih) izdajah nosilcev zvoka (albumih) v Sloveniji, Franciji, Švici, Nemčiji in Avstriji (s ponatisi v Švici, Franciji in Izraelu), nazadnje na albumih Bratko Bibič & gostje & gostitelji »Hommage à cliché« (dvojni album, Klopotec 2020), »Die Wiener Ziehharmoniker. Live in Metropol« (AT Emap 2014), Bratko Bibič & The Madleys & gosti »Kabinet čudes Brutka Bimbiča« (SI 2013), pa tudi v celovečernem dokumentarnem filmu »Accordion Tribe. Music Travels« (CH-AT 2004) in srednjemetražnem »Harmonikarji« (SI 2005).
Uvrščen je bil v Novi slovenski biografski leksikon (ZRC SAZU 2017), kot mednarodno relevantnega »Grenzgänger«-ja harmonikarske glasbe ga obravnavajo in navajajo akademski prikazi in analize: Ch.Wagner, Das Akkordeon, oder die Erfindung der populären Musik (Schott, Mainz 2000), N. Richard, World music: the basics, (Routledge, New York & London 2005), M. Jacobson, Squeeze This! A cultural History of the Accordion in America (University of Illinois Press 2012) in O. Djordjević, World Music in Serbia. Prvih 30 godina: 1982-2012 (World Music Association of Serbia, Beograd, oktober 2012).
Avtorsko in izvajalsko je bil in je (občasno) še vedno dejaven na področjih (uličnega) gledališča, sodobnega plesa, kompleksnejših (multimedialnih) projektov (nazadnje Javorca Resurekcija. Odmevi iz nevidnih pokrajin, 2016), glasbeno-filmske produkcije (Potujoči kino Bridka Bebiča: Na domačem vrtu 1-3,1999-2005, remake 2015-2016; »Od kovača do knapa«, premiera in gostovanja 2018-2021), kulturnopolitičnega in organizacijskega dela, povezanega tudi z (aplikativnimi) raziskavami (kulturna infrastruktura, urbanizem: Kino Šiška, Stara elektrarna, Rog...) ter publicistiko (številni članki, spremne besede h knjižnim izdajam in dve knjigi/monografiji: Hrup z Metelkove, Mirovni inštitut – zbirka Politike, Ljubljana 2003, Harmonika za butalce, Beletrina - zbirka Koda, Ljubljana 2014).
Vasko Atanasovski (r. 1977, Maribor), saksofonist in flavtist, je eden od najbolj ustvarjalnih in mnogostranskih slovenskih glasbenikov, znan po preko-žanrskem sodelovanju s svetovno znanimi jazzovskimi, rockovskimi, klasičnimi in tradicionalnimi skladatelji in glasbeniki, ki mojstrsko pristopa k vsem glasbenim zvrstem. Izdal je petnajst visoko ocenjenih albumov in bil deležen številnih komplimentov publike in kritike doma in na tujem. Redno gostuje na evropskih festivalskih in koncertnih prizoriščih, igral pa je tudi v Indiji, na Kitajskem, v Latinski Ameriki in New Yorku. Njegova izvirna glasbena dela so našle pot tudi v svet gledališča, plesnih in lutkovnih predstav, na repertoarje eminentnih solistov, orkestrov, ansamblov in pevskih zborov.
Izbrana glasbena sodelovanja: Living Colour (USA), Hindi Zahra (F), Marc Ribot (USA), Vlatko Stefanovski (MK), Tommy Emmanuel (AUS), Matija Dedić (CRO), Michel Godard (F), Simone Zanchini (IT), Glen Velez (USA), Bojan Z (F), Tamara Obrovac (Cro), Zoltan Lantos (H), Bratko Bibič, Xu Fengxia (China), Krunoslav Levačić (CRO), Ewald Oberleitner (A), Karmina Šilec & Carmina Slovenica, Vasil Hadžimanov (SRB), Damir Imamović (BIH)...
S koreografi in režiserji: Miha Golob, Vito Taufer, Brane Potočan, Jernej Lorenci, Mojca Horvat, Jasna Knez, Matevž Gregorič, Peter Bostjančič...
Izbrani koncerti in festivali: Festival Ljubljana, Townhall (New York, NY), 'Sally Can't Dance Festival' (Peking, Kitajska), European Week of Culture in India (New Delhi, Bombay...), Niceto (Buenos Aires), Alpentoene (CH), International Jazz Festival Münster (D), Xong festival (AT, I, CH), Cankarjev dom, Druga godba, Festival Maribor, Porgy & Bess Dunaj, Jazz & Wine festival (I), Off Fest (MK), Rasa (HOL), Henry le Boeuf Hall - Balkantraffik (B), Euro Jazz Festival (Athens), Sava centar (SRB), Mediawave (H), Pula film festival (CRO), Linzfest (A), Crossroads (I), MIDEM (Cannes, F)... Več na: www.vaskoatanasovski.com
Victoria Vicy Pfeil (r. 1994, Steyr), je zaključila študij jazz saksofona (sopran, alt, tenor in bariton) v Linzu (Anton Bruckner Privatuniversität, prof. Florian Bramböck, Andreas See) leta 2018, magistrski študij pod mentorstvom Klausa Dickbauerja na dunajski Universität für Musik und darstellende Kunst pa leta 2021. Vzporedno s študijem je in po njegovem zaključku še vedno koncertira z več manjšimi in večjimi ansamblih, kot so jazz trio VICTHAMIN, kvartet Gedankenreiseorchester, septet Jazz & Rap Band »Pumn De Țărână, okteta Mamma Fatale, SEPP in Bruckner University Big Band-a. S Njeno ustvarjanje z Mamma Fatale je podprl LINZ SOUNDS, program oddelka za kulturo in izobraževanje mesta Linz, prejela je podporno nagrado dežele Zgornje Avstrije (2020) in bila razglašena za zgornjeavstrijski talent dneva (2020), z navedeno skupino pa je prejela še kulturno nagrado Hubert von Goisern (2021). S triom akk:zent, v katerem z akordeonistoma Paulom Schuberthom in Johannesom Muenznerjem preigrava avtorske viže že okroglo desetletje, je posnela tri CD albume (sweet desert (2016), solidaire (2014), "so oder so" (2012)) in z njim ter drugimi zasedbami gostovala v Avstriji, Uzbekistanu, Južni Afriki, Nemčiji, Švici, Italiji, Sloveniji, Slovaški, Romuniji, Bosni in Hercegovini in drugje po Evropi. Z Bratkom Bibičem, P. Schuberthom in violinistom Tomašem Novakom sodeluje v zasedbi Bratko Bibič & Dedley Woodleybears (AT, CZ) od leta 2015 dalje. Več na: www.victoriapfeil.com/
Boštjan Gombač (r. 1978, Ljubljana) je multiinštrumentalist ter skladatelj glasbe za gledališče, film in televizijo, tuje pa mu niso niti odrske deske. Že med študijem klarineta, pod mentorstvom prof. Jožeta Kotarja na ljubljanski Akademiji za glasbo (študij je opravil z odliko), se je navduševal za različne glasbene zvrsti. Glasbena pot ga je namreč že kot najstnika popeljala po svetu in mu odpirala nova obzorja v glasbenem izražanju. Sam pravi, da mu je pri njegovem ustvarjanju zvok navdih in vodilo. Bolj nenavaden kot je, večji izziv, možnost izražanja ter veselje do dela mu nudi.
Njegovo delo preteklih petnajstih let lahko zasledimo na približno 140-ih nosilcih zvoka in zajema vse, od etna do resne glasbe. Prav tako je avtor glasbe za 60 gledaliških predstav in 40 dokumentarnih filmov. Je mojster pihal, kot so klarinet, kositrne piščali in okarine, igra na pojočo žago, bodhran in theremin ter kopico drugih nenavadnih inštrumentov in zvočil, ki jih le redko zasledimo na domačih koncertnih odrih. S skupino Terra Folk je požel mnogo glasbenih nagrad in priznanj, med drugim tudi nagrado občinstva radia BBC 3 (World Music Awards), sodeluje pa s skupinami Katalena, Bast, Bachology Quartet, Los Hermanos Muy Simpaticos, štiri leta je bil tudi član skupine Bratko Bibič & The Madleys. Nastopil je že s kopico znanih imen slovenske popularne in resne glasbe in z mnogimi tujimi glasbeniki, kot so Marc Ribot, Greg Cohen, Neil Innes, Tommy Emmanuel, The Cat Empire, John McSherry, Arvid Engegard, Susanne Lundeng, Knut Eric Sundquist, Theodossi Spassov. Že nekaj let ga izjemno zanima raziskovanje in promoviranje nastarejšega ljudskega glasbila na svetu, piščali najdene prav v Sloveniji, v jami DIVJE BABE. Prav tako je prejemnik nagrade Prešernovega sklada 2017.
Aleš Rendla (r. 1963, Ljubljana), bobnar in tolkalec, si je po končani Gimnaziji Vič v Ljubljani glasbeno izobrazbo pridobil na Hochschulle für Musik und Darstellende Kunst v Grazu, kjer je študiral v razredu Manfreda Josel-a in Erich-a Bachträgel-a, in na Berklee College of Music v Bostonu v ZDA. Od leta 1992 je stalni član radijskega jazzovskega orkestra, Big Band RTV Slovenija. Kot glasbeni pedagog se je v osemdesetih letih 20.st. angažiral v Glasbeni šoli Franc Šturm, od devetdesetih let dalje pa poučuje tolkala na Srednji glasbeni in baletni šoli, oddelek za jazz in zabavno/popularno glasbo v Ljubljani. Za umetniško gimnazijo je osnoval učni načrt: predmet bobni. Pedagoško delo razširja tudi z vodenjem glasbenih delavnic, kot sta Jazzinty in Bobnarij. Za delavnico Bobnarij je zasnoval učno gradivo, ki je izšlo v obliki publikacije v okviru Zveze kulturnih organizacij Slovenije. Predaval je na delavnicah po raznih slovenskih krajih, npr.: Zagorju, Murski Soboti, Ljubljani, Novem mestu.
V osemdesetih je bil član raznih glasbenih skupin, ki so vzpostavile t. i. »slovensko mladojazzovsko sceno«: drugega sestava Begnagrad, Srp in Quatebriga; član skupine Bratko Bibič& Madleys; deloval je tudi s Fake Orchestra, Erich Fischer Quartet in Quintet, Boris Cavazza kvartet, Brina, v zadnjem času je vodja lastnih zasedb: Aleš Rendla sextet, Aleš Rendla kvintet, Aleš Rendla kvartet. Kot instrumentalist s širokim glasbenim spektrom sodeluje v mnogih studijskih in živih glasbenih in gledaliških projektih.
Pripravil je več samostojnih avtorskih projektov in posameznih skladb sledeče diskografije: Quatebriga; Revolution in the Zoo, 1985, Quatebriga; Choice of the new Generation, 1987, Quatebriga, Vol. 1, 1995, Quatebriga, Post mortem dump 1997, Fake Orchestra; Fake Orchestra life, 2001, Fake Orchestra; Fake Orchestra live, 2001, Fake Orchestra; Fake World, 2004, Bratko Bibič&Madleys; Na domačem vrtu/In the Family Garden, 2001, Erich Fischer Quartet; Space Race, 2005, Igor Leonardi;sangeeta, 2006, A. R. Tales/Zgodbe, 2010, Sanjarije/Dreamings, 2018.
Andrej Zupan (r. 1972, Ljubljana) je zaključil diplomski (1994) in podiplomski (1995) študij klarineta na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, v tujini pa se je izpopolnjeval na akademiji St.Cecilia v Rimu in Mozarteumu v Salzburgu. Deluje kot redni profesor za področje klarinet na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani in kot profesor klarineta in dirigent pihalnega orkestra na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, ter je tudi dirigent Orkestra mandolina Ljubljana in Pihalnega orkestra Cerkno.
Leta 1995 je bil sprejet v Orchestre des Jeunes de la Mediterranee v Franciji, s katerim kjer je kot prvi klarinetist gostoval po Evropi in Afriki, desetletje je sodeloval s Simfoniki RTV Slovenija, leta 1993 pa je postal solo klarinetist orkestra SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je igral enajst let. Imel je številne solistične nastope in snemanja z orkestri po Sloveniji in tujini (Orkester slovenske filharmonije, Simfoniki RTV Slovenija, Big Band RTV Slovenija, Simfonični orkester Akademije za glasbo, Pihalni orkester Akademije za glasbo, Filharmonija mladih Borislav Paščan Beograd, Amfir Strings Sankt Petersburg, Umetniški ansambel Stanislav Binički Ministrstva za obrambo Republike Srbije, Delavska godba Trbovlje).
Kot solist ali član komornih sestavov je posnel 24 zgoščenk in sodeluje s številnimi priznanimi glasbeniki. Je soustanovitelj mednarodno uveljavljenega Slovenskega kvarteta klarinetov, s katerim je gostoval v številnih državah (Slovenija, Hrvaška, Italija, Avstrija, Francija, Belgija) in tria v katerem nastopa s svojo soprogo, priznano sopranistko Natašo Zupan.
Vodi seminarje in mojstrske tečaje za klarinet v Sloveniji in tujini in sodeluje v žirijah na domačih in mednarodnih tekmovanjih klarinetistov. Je soavtor prve slovenske monografije z naslovom Klarinet (Založba Educa, 2005). Od leta 2009 je umetniški vodja mednarodnega glasbenega festivala »Glasbeno poletje na gradu Podsreda«. Več na: www.andrejzupan.com
Koncept in produkcija cikla: Bratko Bibič
V sodelovanju s Konservatorijem za glasbo in balet Ljubljana
Koncertni cikel so podprli: Avstrijski kulturni forum Ljubljana, ZRC SAZU, Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS
Besedi podpornikov
UMETNOST ZNANOSTI ni zgolj priložnostni slogan, temveč posledica spoznanja, da sta v raziskovanju na področju humanistike umetnost in znanost še posebej tesno povezana. Humanistične vede se sistematično ukvarjajo z umetniškimi praksami, zato se raziskovalke in raziskovalci na tem področju zavedajo, da so podobno kot umetnine tudi znanstvena spoznanja rezultat kreativnega postopka. Da brez domišljije ni mogoče postaviti niti osnovnega raziskovalnega vprašanja in da vse kar je mogoče v naprej predvideti nima nobene zveze z znanostjo.
Dr. Oto Luthar, direktor ZRC SAZU
Citat Josepha Haydna iz njegovega pogovora z mladim Wolfgangom Amadeusom Mozartom »Oh, moj jezik je razumljen po vsem svetu« nosi pomembno sporočilo. Razumemo stavek, pesem ... kaj pa glasbo? Saj tudi glasba deluje kot jezik, tudi njena struktura temelji na pravilih. Tako kot besede, nas tudi glasba lahko potolaži, zlasti v teh težkih časih epidemije koronavirusa. Glasba nas osrečuje in deluje kot zdravilo: zadovoljuje naše čustvene potrebe.
Andreas Pawlitschek, direktor Avstrijskega kulturnega foruma Ljubljana